úterý 21. května 2019

Změna života: Když vám ještěrka žere energii


Jedno obyčejné ráno. Většinou se probouzím s radostí do nového dne a začínám ráno vděčností. Ale dnešní ráno bylo jiné. Najednou jako by chyběla energie (nebyla to proflámovaná noc, to už nedělám). Nechtělo se mi usmívat, vstávat, a ani být za nic vděčná. Co se to se mnou děje? Najednou mě přepadl pocit, že prožívám něco jako depresi. Nechuť, nezájem, stagnace. Nejraději bych zavrtala hlavu pod polštář, nic neřešila a zase jen a jen spala.

 Jelikož se několik let zajímám o neurovědy, fungování mozku a emocí, tak mi to hned došlo. Právě teď v mé mysli přebírá šéfovské místo nejstarší část mozku. Plazí mozek (já jí říkám ještěrka). Ona má za úkol nás chránit a reaguje třemi způsoby. Útok – útěk – ustrnutí. Tak to mě přesně tato ještěrka naváděla, abych strčila hlavu pod polštář a utekla před realitou.

 A k ještěrce se ještě přidala další část mysli, a to Limbický systém (emoční část), Najednou se rozjeli emoce obav, strachu, úzkosti, bezmoci a negativní myšlenky na budoucnost. Mysl a tělo se propadlo do totální bezmoci. Prostě jsem nebyla schopná vstát z postele, najít pozitivní myšlenky a začít fungovat.

Ale ještě zůstala jedna část mysli a to Neokortex. Je to nejmladší část naší mysli. Tato část řídí veškerou činnost organismu, je sídlem vyšší nervové činnosti. Umožňuje vizualizaci, podporuje kreativitu, logiku a intuici. Já mu po vzoru mých učitelů říkám Neo. Neo to vše zachránil. Hlavou mi projely myšlenky. Jsi nyní v nějakém nebezpečí? Nebo ležíš v bezpečí ve své posteli?

Je pravděpodobné, že se opravdu stanou v životě situace, které teď vytváří tvá negativní mysl. Dokázala jsem si v tu chvíli naštěstí uvědomit.  Situace je taková, jaká je, ale jen já se rozhoduji, jak na ní budu reagovat. Došlo mi, že to, co mě právě teď bere veškerou životní energii jsou moje negativní myšlenky a emoce, do kterých jsem se začala děsnou rychlostí propadat. Prostě Ještěrka a Emo mi doslova sežrali moji energii.

Ale NEO naštěstí zavelel STOP! 
Okamžitě jsem dostala sílu ťukat (je to pracovní výraz pro metodu EFT), která pracuje s myslí, emocemi a energií a kterou se již řadu let zabývám. Asi po 10-15 minutách doslova naskočila energie, pozitivní emoce a pozitivní myšlenky. Vše bylo v pořádku

Byla jsem za tuto dnešní zkušenost moc ráda. Opravdu je třeba si uvědomit, že si problémy vytváříme sami. Také sami máme moc to změnit. Vím, že spousta lidí je bezradných a hledá pomoc zvenčí v antidepresivech, v jídle, cigaretách, alkoholu apod. Odpověď je ale uvnitř nás. Je třeba se začít zajímat o to, jak funguje naše mysl, naše negativní podvědomé programy a naše emoce. A hlavně, ochota začít na sobě pracovat. Věřte, že změna je možná.

Žádné komentáře:

Okomentovat