sobota 5. října 2019

Dovolte si cítit se špatně, dovolte si cítit své negativní emoce.

Tak jejda k čemu vás to nabádám? Všichni mluví o tom, jak je pozitivní myšlení úžasné a skvělé a já vám teď píši „ dovolte si cítit se špatně“.

Přivedl mi na to jeden klient. Vysypal na mě spousty problémů, které má ve svém životě a hledal řešení. Chtěla jsem s ním začít pracovat a vrátit ho myšlenkově do jeho velkého problému ublížení. Chtěla jsem, aby se opět na vnímal na svou myšlenku týkající se problému a potlačenou negativní emoci vzteku a zrady, ublížení. Tak, abychom mohli tento problém energeticky a emočně vyčistit. Řekl mi, že se mu to nedaří, a že vlastně ani nechce. Dalo mu to přeci tolik práce ( alkohol, prášky na zklidnění), aby to potlačil. Odpověděl mi „jsem tu přeci proto, abych se cítil dobře a ne špatně“.


Moje otázka zněla. A co vás ke mně přivedlo?
„No přeci moje problémy s trávením a bolestí žaludku. Doktoři na mě nic neshledali, řekli, že je to nejspíš od psychiky.“ Znova jsem mu vše vysvětlila. „ Aby jste se mohl cítit dobře, je třeba se podívat na situaci, kterou nemůžete strávit a bylo vám emočně ublíženo. To znamená je třeba se do ní emočně a myšlenkově ponořit, dovolit si ji cítit, vnímat, prožít a uvolnit. Prostě se budete teď nějakou chvilku cítit špatně, abychom vše mohli zpracovat. Když vám zubař zpravuje zub, tak také chvilku cítíte bolest ne“? Teprve vše pochopil. Negativní emoce jsme naučení potlačovat nebo je naopak ventilujeme tak, že to schytá naše okolí a není s námi jednoduchý život.

Naše emoce potlačujeme protože:
Nás to učili rodiče ( hodná holčička se přeci nevzteká – nebude tě mít nikdo rád).
Dali bychom tak najevo svou slabost ( velký kluk přeci nebrečí).
Nechceme se přeci cítit špatně ( musíme to nějak potlačit).
Nebyli bychom přijatelní okolím ( to se přeci nesluší).
Neumíme s nimi pracovat!!

V našem životě upřednostňujeme vysoké inteligenční IQ, finanční gramotnost, vzdělání, tituly apod. A jak jsme na tom s emoční inteligencí?
Dovoluji si říci, že bídně. Věřte, že i ten kdo má vysoké IQ může být se svou emoční inteligencí dost na nízké úrovni. Nikdo nás nikdy neučil, jak a proč jsou naše emoce důležité. Jsou ukazatelem naší životní cesty. Potlačené a nezpracované emoční situace, vytvářejí energetické blokády našeho a těla a ukládají se do naší buněčné paměti. Pak se divíme proč jsme tolik nemocní a trpíme duševními poruchami. Neumíme zvládat každodenní stres a napětí.

Své negativní emoce si dovolte cítit. Dejte emoci  časový limitn jak dlouho s touto emocí pobudete. Vnímejte, jí co vám přišla říci. Zůstaňte s ní v dokonalé vědomé přítomnosti, optejte se jí, co vás má naučit, přijměte ji. Je spousty technik jak pracovat s emocemi. Jednou z nich je metoda EFT se kterou mám již několik let velice dobré zkušenosti. Pojďte, budeme se spolu cítit chvíli špatně, aby jste se pak mohli cítit trvale lépe.
www.studiodaja.cz  

Žádné komentáře:

Okomentovat