úterý 28. února 2023

Proč tak často kritizujeme okolí a vadí nám vlastnosti jiných lidí?


Je to velmi jednoduchá odpověď. Protože nám zrcadlí to, co u sebe potlačujeme a nejsme schopni přijmout. Kdybychom sami neměli určitou vlastnost, nerozpoznali bychom ji v druhém. Pokud nás inspiruje něčí odvaha, je to odraz odvahy uvnitř nás samých (kterou si nedovolujeme přijmout). ¨

Vadí-li nám na lidech arogance, namyšlenost, jejich vysoké sebevědomí je to to, co je skryto uvnitř nás a nejsme tento stín schopni přijmout.

Všichni jsme součástí holografického světa, jsme všechno, co vidíme, všechno, co posuzujeme, co obdivujeme, všichni bez rozdílu pleti, náboženského vyznání, sdílíme stejné universální vlastnosti.

Uvedu jednu svoji vlastní zkušenost. Před několika roky jsem měla konflikt s jedním dealerem. Byl velmi sebevědomý, arogantní a naše první společné jednání a jeho chování jsem fakt nemohla emočně strávit. Proto jsem si na něj ztěžovala telefonicky u jeho firmy. Moc jsem si po pravdě nepomohla, protože to byla firma rodinná, a já si  ztěžovala u jeho manželky.  Byla jsem s dotyčným člověkem  v obchodním vztahu a vlastně jsme se potřebovali navzájem. Bohužel on dával velmi silně najevo své sebevědomí a  nadřazenost.  

Když mělo dojít k další obchodní schůzce bylo, ten den už nevolno od žaludku, cítila jsem stres, napětí a měla hrozný vztek „na toho arogantního debila“. Tak jsem ho bohužel v tu dobu vnímala. Naštěstí mi došlo, že problém nemá dotyčný pán, ale já. Uvědomila jsem si, že jen ve mně odhalil části mého potlačeného já, které by ve skutečnosti potřebovalo být více sebevědomé a průbojnější, a vůbec to neumí. Já mu ve skutečnosti jeho vlastnost, tak trochu záviděla a nechtěla jsem si to připustit.

Když jsem pomocí techniky EFT (se kterou již několik let pracuji) uvolnila potlačené emoce a s láskou přijala aspekt svého potlačeného JÁ (svého stínu) situace se velmi rychle změnila.

Na další schůzku, kdy se údajně pro nesrovnalosti měli naše obchodní cesty rozejít, přijel „úplně jiný pán“. Byl to ten samý, ale jeho chování bylo jiné. Omluvil se za jednání při poslední schůzce (měl ten den velmi špatný den a já to prostě odnesla). Dokonce navrhl vypracovat novou obchodní smlouvu – výhodnou pro mne a poskytl nadstandartní službu navíc. A mé chování vůči němu (díky zpracováním svých emocí a podvědomých stínů), bylo také jiné. Laskavé a milé, protože jsem se ho rozhodla přijmout takového jaký je a přestat ho soudit.

Proto se zamyslete nad tím, koho kritizujete a za co. Možná vám nastavuje jen zrcadlo vás samých. Také zkuste poděkovat „každému blbci“ co vám vstoupí do života, protože vás přišel něco naučit. Třeba jen to, že každý máme svou vlastní hodnotu, za kterou je třeba si stát.

JG

www.studiodaja.cz

  

Žádné komentáře:

Okomentovat