úterý 24. dubna 2018

Strach ze změny


Jedna z věcí, které se člověk obává je strach ze změny. Jak kdysi říkával můj děda "smrádek ale teplíčko". Z čeho máme vlastně strach, čeho se obáváme?
Ve svém životě máme naučené vzorce chování. Cítíme  určitou jistotu a bezpečí.  Můžeme si představit, že žijeme každý obrazně ve svém pomyslném  kruhu - ve své zóně jistoty. Mnohdy se už necítíme v tomto kruhu dobře, chtěli bychom ven ale bojíme se neznámého. 
Začínáme si klást otázky ? Zvládnu to? Co když na tom budu hůř než teď ? Nevím, co mě čeká a jaké potkám lidi a pod. Strach ze změny a strach z nejistoty nám opravdu brání odejít ze vztahu ve kterém jsem nešťastní, odejít z
práce, která nás už nenaplňuje a pod. 
Vím to sama  z vlastní zkušenosti. Před několika roky jsem podnikala s manželem a rodinou, a cítila jsem, že nutně potřebuji změnu. Vnímala  jsem, že ten krok potřebuji udělat, ale bála jsem se toho, že se sama neuživím, že o mou práci nebude mít nikdo zájem, nebudu mít klienty, peníze a pod. Jednoho dne se stalo, že se mi totálně zablokovala záda a já nevstala z postele. Nešlo to a moje tělo  fyzicky nefungovalo. Došlo mi, že něco je špatně. Moje bolest mě doslova zastavila a já tušila proč.

Jelikož se zabývám několik let metodu EFT, začala jsem na bolest ťukat ( EFT - psychologická  forma akupresury).  Naladila jsem se  energeticky na bolest a zkusila  si s ní popovídat. Vypadá to podivně ale buňky v našem těle nám rozumí a vnímají naše myšlenky a emoce. Moje bolest mi prostě chtěla sdělit, zastav, už nechceš nést tu tíhu. Děláš svou práci rozumem pro peníze a ne srdcem proto, že ti to naplňuje a baví.


Samozřejmě se uvolňovalo spousty emocí. Zlost, strach, lítost, bezmoc a pod. Po hodinové práci ( sama se sebou - EFT) jsem cítila znatelnou úlevu a záda přestala bolet a já se mohla opět ohnout a hýbat. Své bolesti jsem slíbila, že končím se současným podnikáním a pouštím finanční  jistoty.  Obrazně řečeno jsem skočila to totální nejistoty a propustila všechna omezení, strachy, obavy, a rozhodla se pro změnu. Věřte, že od té doby mě už záda nebolela. A já dělám to  co mě naplňuje a baví. Propustila jsem svůj strach ze změny a vykročila ze své zóny jistoty a jsem hrdá na sebe, že jsem to udělala a zvládla. více o metodě EFT na http://www.studiodaja.cz/


Žádné komentáře:

Okomentovat