úterý 29. září 2020

Depka, beznaděj, stres. Každý den boj a utrpení.


Občas čtu příspěvky různých FB skupin. Zajímá mě, co lidé v současné době nejvíce řeší. Myslím, že krom zdravotních problémů, jsou to především vztahy, nízké sebevědomí, strachy, úzkost a pod. Docela mě překvapuje, co je mladých lidí závislých na antidepresivech, nemá chuť žít a má psychické problémy.

Dnešní doba je opravdu dost divoká, stres se stává chronickou záležitostí a přináší psychické a fyzické problémy. Každý občas zažíváme složité období, kdy se nám nedaří, nic nezvládáme a pod. Prožíváme často bezmoc, beznaděj, pocit viny, zlost, různé strachy a pod. Měla jsem vedle sebe člověka, který spadl do depresí a á si je svým způsobem "ochutnala" také (když nám zkrachlo podnikání). 

Byla to pro mě dobrá životní lekce, protože mě posunula velice dopředu.  Prostě jsem měla na výběr. Buď budu věřit, že je život boj a zůstanu v roli oběti nebo se začnu zajímat, proč a z jakého důvodu problémy mám a jak je mohu vyřešit. Když mi bylo nejhůře nechala jsem si terapeuticky pomoci. Pak jsem postupně zpracovávala všechny nevyřešené emoční situace a učila se chápat další souvislosti. Po čase práce na sobě, studiu a praxe všeho, co jsem se naučila, mě to dovedlo až k vlastní terapeutické praxi.

Vždy máme na výběr. Pokud budu každý den sdílet s ostatními jak je mi špatně, jaké léky zabírají, jaké ne a podobně, stále dávám svou osobní energii tomu, co vlastně nechci. Nechci vás navádět abyste hned přestali brát léky a začali pozitivně myslet, i když to je svých způsobem velmi důležité. Ale to co je nejdůležitější, je přijetí svých stínů. 

Cítíte se mizerně a potřebujete něco udělat (vzít si lék, alkohol, drogu, jídlo), abyste se tak necítili. Ale naše emoce a pocity jsme dostali jako dar (pozitivní i negativní), jsou ukazatelem naší cesty, jsou komunikačním kanálem mezi naší duší, naším tělem a myslí. Pokud nejste v souladu, nejste ve své osobní síle a jednotě. Nemoc je nedostatek vlastní moci. 

Ten kdo to může změnit, jste jen e jen vy. Hledejte cestu, hledejte řešení, ono existuje. Potřebujete udělat ale první krok. Dovolte si přijmout právě takovou realitu, kterou právě teď prožíváte. Potřebujete si uvědomit, co vás má určitá situace naučit, co máte pochopit.  Možná máte udělat  určité rozhodnutí, odpustit,  naučit se mít rádi a pod. Integrovat své potlačené skryté části, které volají po přijetí. Věřte, že nejlepší cestou je začít chápat své emoce. Odhalit a pochopit podvědomé emoční vzorce chování, vyléčit vnitřní emoční dítě.  Naučit se pracovat se svými emocemi, je tou nejlepší cestou jak hledat řešení a nepotlačovat pouze příznaky.

Já dnes velice děkuji, že jsem mohla v životě zažít i "špatné" věci, nebyla bych totiž tam kde jsem. Dnes vím, že JÁ JSEM. Jsem součástí úžasné hry jménem život. Dnes vím, že v mé mysli jsem scénáristou, režisérem a zároveň všemi herci najednou, pokud se jedná o mou minulost nebo budoucnost. Dnes vím, jak žít v přítomném okamžiku a čerpat z něho sílu. Dnes vím, že život je úžasným darem a já ho každý den vítám s pokorou, láskou. Uvědomuji si neskutečnou Boží inteligenci a lásku, která se skrývá ve všem okolo mně. Uvědomuji si že jsme všichni duchovní bytosti a hry našeho ega někdy moc bolí. Možná pro to, abychom se probudili a opět převzali moc nad svým vlastním životem. 

Pokud toto čtete vy, mladí lidé, prosím zamyslete nad tím, co žijete a proč je život pro vás třeba utrpení? Věřte, že změna je možná a stojí za to, začít. Pokud chcete ukázat směr, není problém, ale po cestě už musíte jít sami. www.studiodaja.cz

Žádné komentáře:

Okomentovat