sobota 30. ledna 2021

Prodej pozitivního myšlení nebo předražené hrnce?


Před několika lety byl trend přednáškového prodeje. Dostali jste pozvánku na večeři zdarma, vyslechli si velmi zajímavé povídání na téma, jestli vaříte zdravě, jak a v čem vaříte, jak to  ovlivňuje vaše vlastní zdraví. Jestli spíte v kvalitních dekách, na zdravotních matracích a jestli náhodou nemáte postel plnou roztočů.  Konečně jste se dozvěděli, proč jste alergičtí, a proč nejste zdraví. Prostě spíte ve špatných peřinách a vaříte v nezdravých hrncích.

Osvědčený recept vystrašit a zachránit funguje nejen u prodeje. Odpovídá tomu i  dnešní situace s očkováním. Ale to je jiné téma. Nechci podceňovat kvalitu nabízeného zboží nebo jeho neúčinnost. Ale spíš za jakou cenu je ten výrobek prodáván. Většinou vám  prodejce nabízí další zboží zdarma a vyčíslí vám, kolik ve skutečnosti ušetříte, a proč není možné nabídce odolat. Po pravdě, ještě máme doma  dárek, sadu grilovacích příborů zdarma (k použití opravdu nejsou).

Proč ale toto zamyšlení? Včera večer jsem se přihlásila na jeden online webinář zdarma. Ne, že by bylo téma „ Jak se zbavit zaručeně stresu za pár dnů“, pro mne aktuální, ale proto, že jsem byla zvědavá, jak se to technicky dělá. Prostě jsem chtěla juknout nějaké té konkurenci pod pokličku. Mladý muž to měl velice dobře technicky a hlavně marketinkově, zpracované. Přesně jak se to všude učí. Nahodit téma, vysvětlit, vystrašit, zachránit a prodat.

Věřím, že tento hodně mladý muž se opravdu jeho technikami a meditacemi mohl dostat ze stresu. Ale to, že je toto to jediné řešení, které nikdo nenabízí, to už bylo trochu divné. To, že je to jedinečná nabídka, kterou nikdo nemá ještě divnější. A to, že tento online program na měsíc (dvacet minut denně s meditačními nahrávkami a pracovním  sešitem) stojí více než 25.000, se mi zdálo dost. Ale dostanete ještě dárky za velmi výhodnou cenu a akční slevu při objednání ihned. Tak cena je jen pouhých necelých osm tisíc. No, nekupte to!

Proč se nad tím vším zamýšlím? I já jsem nakupovala obrazně řečeno „předražené hrnce“. Důvod byl ,že jsem měla málo informací a nechala jsem se zmanipulovat. I já jsem utratila hodně peněz za některé kurzy „pozitivního myšlení“, ty co mě  měli změnit život. I já jsem utratila hříšné peníze za znovu napojení, čištění karmy apod. I já jsem si nakoupila a přečetla mnoho pozitivních knih. I já jezdila na ezoterické festivaly a čekala, že se stane zázrak a změní se mi život k lepšímu.

Byla to dobrá zkušenost do mého života. A na co jsem přišla? Nikdo není schopen mi vyčistit karmu, odblokovat na dálku, napojit na energii apod. Ostatní nám mohou ukázat cestu, možná předat zkušenosti z jejich vlastní cesty, ale ta práce je především na nás. A aby to byla kvalitní práce a měla výsledky, nemůžete zůstat na povrchu a jen meditovat, a myslet pozitivně. To vám opravdu nepomůžete.

Potřebuje jít do hloubky své vlastní duše, do starých bolestí křiv, ublížení, bolestí. Potlačeného vzteku, agresivity, lítosti a bezmoci apod. Potřebujete se podívat do svých vlastních strachů, omezení, podvědomých programů a přesvědčení.  Potřebuje se dostat za myšlenkové role svého ega. Potřebujete za tím vším najít sami sebe, jako tu Božskou bytost, kterou jste a vždy byli, jen jste na to  nějak zapomněli.  Pak vám bude umožněno to pravé propojení s energií Zdroje, tam je to opravdové vedení.

Dnes se roztrhl pytel se všemi terapeuty, kouči  pozitivního myšlení a online kurzy. Někteří si udělají víkendový kurz, dostanou certifikát a jdou to učit ostatní, (někdy za předražené ceny), prostě dobrý byznys.

I touto cestou jsem si prošla. Studovala jsem před léty roční terapeutický kurz a platila si další výukové kurzy.  Ze začátku jsem si také myslela, jak jsem důležitá a co vše umím.  Bohužel jsem jen opakovala naučené. Když se ohlédnu zpět, tak musím uznat, že až nyní jsem sama se sebou spokojena.

Dnes mohu říci, že jsem došla ke své vlastní moudrosti, jsem více ve svém srdci, než ve svém egu (i když to je pro nastavení našich vlastních hranic také důležité).

Dnes mohu říci, že vnímám a cítím propojení s energií Zdroje, že dnes mám opravdu ve svém životě vyčištěno, to co má být. Dnes vím, že dokáži být ve stavu tady a teď.

Dnes vím, že cítím pokoru a lásku nejen sama k sobě ale i ostatním.

Dnes vím, že to co jsem hledala, jsem našla. Je to klid myšlenek, radost z čistého bytí, pocit bezpodmínečné lásky ke všemu co mi do života přichází.

Dnes vím, že se potřebuji ještě naučit pracovat s PC technikou, prodávat to co umím online a v některých věcech se zdokonalit. Ale něco jsem si přeci jen z toho včerejšího workshopu vzala. Pochopení, že každý jdeme v tomto životě svou cestou. Každý na ni potkáváme toho, koho máme potkat a zažíváme potřebné zkušenosti. A moje poučení? Mám se naučit online podnikání, mám se naučit říkat si svou cenu, která je v porovnání s nabídkou toho včerejšího terapeuta a kouče opravdu směšná.  Mám ale zůstat sama sebou, ve své moudrosti, pokoře a lásce ke své práci. K pokoře a lásce ke každému klientovi, který hledá pomoc.

Tak se nestydím říci. Nabídku předražených hrnců nedělám, nestraším a nezachraňuji. To, co pro vás mohu udělat je podat vám pomocnou ruku, ukázat cestu, otevřít své vlastní srdce, otevřít svou intuici a najít pro vás to nejlepší možné řešení, ale ta skutečná práce je jen a jen na vás.

A rada pro vás? Nekupujte předražené hrnce, nenechte se manipulovat, strašit, a dobře vybírejte,  od koho si necháte poradit a komu a kolik zaplatíte.

www.studiodaja. cz

Žádné komentáře:

Okomentovat