K šikaně jsou vždy třeba minimálně dva. Ten, kdo šikanuje i ten, kdo se nechá šikanovat. Všichni mají jedno společné a to je nedostatek zdravé sebelásky.
Ten, kdo šikanuje si potřebuje navyšovat své ego a sebevědomí tím, že někoho poníží. Z energetického hlediska si bere jeho energii. Ten, co se nechá šikanovat, má také nízké sebevědomí, protože si ze strachu neumí nastavit své vlastní hranice a mantinely. Z energetického hlediska nevědomě odevzdává svoji vlastní energii a sílu.
Co je ale dnes větší problém. Ve škole je nyní šikana na jiné úrovni a je mnohem více rozšířená. Ředitelové dostávají od vlády nesmyslná opatření, často šikanují učitele, učitelé šikanují rodiče a žáky, žáci se šikanují navzájem. To co se nyní děje nejen ve školách, ale i na jiných pracovištích nemá obdoby.
Strach, manipulace a šikana je na každodenním pořádku. Pokud je záminkou ochrana zdraví, tak odborníci na zdraví a politici, kteří nesmyslná nařízení nařizují, zapomínají na psychohygienu. Lidé jsou v poslední době vystaveni neustálému strachu, stresu, šikaně a manipulaci. Jejich psychické zdraví je ohroženo.
Jak zastavit šikanu? Nedávat nikomu svou vlastní energii a sílu. Umět říci NE, z pozice své vlastní sebelásky, sebe hodnoty bez pocitu strachu. Mě osobně zaráží to, jak mohou inteligentní lidé ( ředitelé, učitelé) se natolik snížit a uplatňovat šikanu na druhých lidech a hlavně dětech. Jdou takto našim dětem příkladem?
Žádné komentáře:
Okomentovat