pátek 7. ledna 2022

Psychohygiena- šikana a škola

Když jsem chodila do školy tak šikana byla jedním z mála věcí, která se ve škole stávala, ale byla. Byla většino mezi dětmi, jako bylo zvykem. Občas se stalo, že jsme jako děti měly pocit, že si na nás nějaký ten učitel zasedl, ale nebylo to tak časté.

 K šikaně jsou vždy třeba minimálně dva. Ten, kdo šikanuje i ten, kdo se nechá šikanovat.  Všichni mají jedno společné a to je nedostatek zdravé sebelásky.

Ten, kdo šikanuje si potřebuje navyšovat své ego a sebevědomí tím, že někoho poníží. Z energetického hlediska si bere jeho energii. Ten, co se nechá šikanovat, má také nízké sebevědomí, protože si ze strachu neumí nastavit své vlastní hranice a mantinely. Z energetického hlediska nevědomě odevzdává svoji vlastní energii a sílu.

Co je ale dnes větší problém. Ve škole je nyní šikana na jiné úrovni a je mnohem více rozšířená. Ředitelové dostávají od vlády nesmyslná opatření, často šikanují učitele, učitelé šikanují rodiče a žáky, žáci se šikanují navzájem. To co se nyní děje nejen ve školách, ale i na jiných pracovištích nemá obdoby.

Strach, manipulace a šikana je na každodenním pořádku. Pokud je záminkou ochrana zdraví, tak odborníci na zdraví a politici, kteří  nesmyslná nařízení nařizují, zapomínají na psychohygienu. Lidé jsou v poslední době vystaveni neustálému strachu, stresu, šikaně a manipulaci. Jejich psychické zdraví je ohroženo.

Jak zastavit šikanu? Nedávat nikomu svou vlastní energii a sílu. Umět říci NE, z pozice své vlastní sebelásky, sebe hodnoty bez pocitu strachu. Mě osobně zaráží to, jak mohou inteligentní lidé ( ředitelé, učitelé) se natolik snížit a uplatňovat šikanu na druhých lidech a hlavně dětech. Jdou takto našim dětem příkladem?

https://www.studiodaja.cz/home/novinky

Žádné komentáře:

Okomentovat