středa 28. srpna 2019

Co znamená pracovat „na sobě“?


„Každý den jsem byla neustále vystresovaná. Bylo pro mě důležité, abych vydělávala a stoupala v kariéře. Ne, že bych šla přes mrtvoly, ale pracovala jsem na sobě, abych šla výš a výš. A čím výš jsem šla, tím jsem si kopala hlubší jámu, do níž jsem padala“.

Tak tuto část příběhu jsem opsala z jednoho časopisu. Paní, která toto psala také na sobě pracovala. Jak sama přiznala, pro to, aby její kariéra stoupala, byla úspěšná, vydělávala hodně peněz, dostala zvenčí ocenění a byla dostatečně ohodnocena. Podcenila ale jednu věc.

Neustálý stres a napětí spojený s její kariérou a prací ji přivedl k syndromu vyhoření a k vážné nemoci. Sice na sobě pracovala, ale z mého úhlu pohledu pracovala na svém egu. Ego je velice soutěživé, potřebuje stále víc a nemá toho dost. Není stále dost dobré a celistvé. Ego nám vytváří pocit falešné identity. Může nám například namlouvat „jsem tlustá, jsem oběť, jsem nejlepší“. Ego se umí povyšovat, ale i ponižovat. Není ve svém středu a rovnováze. A pořád nás nutí se za něčím hnát. Co to znamená „na sobě pracovat“? 

Dnes se prodává mnoho ezotericky a motivačně zaměřených knih na podobné téma. Pořádají se přednášky, kurzy a semináře osobního rozvoje apod. Ale spousty lidí si možná ani nedovede představit co se pod pojmem „na sobě pracovat“ skrývá. Ani neví, proč by na takové kurzy měli chodit.
I mě osud zavedl před léty na rozcestí, kdy jsem si řekla, že to co žiji, asi není ono a rozhodla se na sobě pracovat. Prostě jsem začala odkrývat nánosy falešného ega, mylných představ, přesvědčení, naučených vzorců chování. Po pravdě nejde to najednou a pokud vám někdo slíbí, že to zvládnete na jednou transformačním kurzu, tak mu nevěřte. Je to cesta a nánosy, které jsme na sebe nabírali léta se postupně začínají sloupávat a čistit. Jsou to také podvědomé programy, přesvědčení a nezpracované emoce. Jsou to různé křivdy, ublížení, pocity vinny, bezmoci, zlosti, lítosti apod. To všechno spolu s našimi negativními myšlenkami ovlivňuje náš život. 
Někdy nás situace (podobnou jako popisovala paní v textu) zastaví. A ať chceme nebo ne, musíme přehodnotit svůj život nebo skončíme s vážnou nemocí. Někdy dokonce s léky na úzkost, které tak rádi lékaři předepisují. V případě většího syndromu vyhoření můžete skončit i na antidepresivech.


Možná, že by stálo za to, na sobě začít pracovat. Je třeba si položit otázku. Kdo jsem? Proč jsem tady? Jaká je podstata mého života? Co se se mnou stane až umřu? Odpovědi jsou pod těmito nánosy a ukrývají se v jádru našeho ticha. Ale je třeba poodkrýt všechny tyto slupky, které to zakrývají. Není to jednoduché podívat se do svých starých bolestí a začít je čistit a odpouštět. Ale věřte, že to stojí za to. Váš život se začne měnit. To co hledáte zvenčí, aby jste se cítili dobře, začnete nacházet uvnitř vás samotných. A to je to, co vás dovede do vašeho vnitřního klidu, pocitu štěstí a rovnováhy. Často používám ve větách slovíčko TO. Má to určitý význam, aby jste si za tím něco představili. Třeba TO, co pořád hledáte. 

V mládí jsem moc nerozuměla výroku z Bible „ tlučte a bude vám otevřeno“. Myslím, že není třeba tlouci, někdy stačí zaťukat. Mě osobně provází a pomáhá několik let opravdu „ťukání“. Otevírá mi cestu do mého nitra a mých emocí. Metoda EFT ( kterou se řadu let zabývám) mi spolu s dalšími kurzy, kterými jsem prošla velice pomohla. Pokud i vy se rozhodnete začít na sobě pracovat je to jedna ze skvělých technik na vaší cestě vědomým životem. Nabídka v odkazu níže.



Žádné komentáře:

Okomentovat