neděle 17. března 2019

To jak se chová mě ale uráží


Neříkají vám toto slova něco ? Stalo se vám někdy, že jste byli v situaci, kdy jste se cítili na základě něčího chování špatně?
Dovoluji si říci, že ano.

Já si to uvědomila nedávno. Uvařila jsem oběd a volala na manžela, že je máme  v kuchyni prostřeno.  Byl zabraný do televize, ale odpověděl, že slyší a už jde. Mám pocit, že vůně oběda asi nebyla tak silná jako ta televize, protože se od obrazovky nezvedl.
Nandala jsem si jídlo na talíř sedla ke stolu a začala jíst. Najednou mi proběhla myšlenka.

No tak já mu nestojím ani za to, aby se mnou poobědval ?
A přišla hned další myšlenka.
To jak se chová mě ale uráží.
STOP ! Zastavila jsem svoje další myšlenky, které měli tendenci přibývat. Co to říkám? Opět naskakuji do nějakých starých programů a kolejí.


Další STOP, vědomě jsem v hlavě vyměnila vnitřní monolog z třetí osoby ( on mě uráží ) na první osobu já.

Já se nechám urážet ? Tím, že nepřišel ke stolu ?
Ne , nenechám. Už to tak vůbec necítím. Teď vnímám svou odpovědnost za své rozhodnutí. Mám svou vlastní hodnotu a to, že někdo druhý nesdílí to co chci já, je také jeho svobodná volba a má na ni právo.

Hned mě k tomu napadli dvě úžasné věty neberte nic osobně a nevytvářejte si žádné domněnky Čtyři dohody - Don Miquelen Ruiz.

Tak dobrá rada. Až budete mít pocit, že vás nějaká situace uráží nebo se vás dotýká a vy cítíte, že situace zvenčí může za to jak se cítíte, dejte tomu STOP.

Obraťte to a řekněte si to v první  osobně Já…….uvidíte tu zajímavou změnu a obrat. Je velký rozdíl být v roli oběti nebo v roli vědomého tvůrce.
Když mluvíte ve 3 osobě - On se chová tak a tak...a já se špatně cítím ( role oběti). Když to řeknete v 1 osobě - Já mu dovoluji se ke mě chovat, tak a tak......přebíráte odpovědnost za vaše rozhodnutí a můžete to změnit.

Chcete-li se dozvědět více o energii našich slov, myšlenek, emocí a o tom jak vědomě tvořit svůj život  přijměte pozvání na plánovaný workshop.https://www.studiodaja.cz/home/novinky/296-pracovni-workshop

Žádné komentáře:

Okomentovat