pondělí 12. prosince 2022

Proč si někteří lidé potrpí na značkové zboží?

 

Položila jsem si nedávno tuto otázku. Proč si vlastně  někteří lidé kupují pouze značkové zboží? Zprvu jsem si myslela, že to je kvůli kvalitě, ale vy vedla mi z toho jedna mladá paní.

 Potkali jsme se spolu na kávě a ona po chvílí říká „musím už jít jsem pozvaná na oslavu a potřebuji se dojít domů ještě převléci“. Podívala jsem se na ní a říkám „vždyť si tak hezky oblečená, to můžeš jít takto rovnou“, říkám s úsměvem. Podívala se na mě a její odpověď mi překvapila „musím se jít převléci a vzít si na sebe něco značkového.“ „Víš, jak bych vypadala? „To jsou samý podnikatelé, důležití lidé, tam v tohle jít nemohu.“

A tak mi to konečně došlo. Lidé si nekupují značkové věci, protože jsou možná kvalitní, ale proto, že to zvyšuje jejich vlastní sebevědomí a hodnotu. Je to asi ten nejjednodušší způsob, ale po pravdě leze do peněz.

Svou skutečnou hodnotu potřebujete cítit uvnitř sebe a žádná drahá věc na světě vám ji dlouhodobě zvenčí není schopná dát. Třeba to stojí za trochu zamyšlení, jak si srovnat v životě svoje priority a hodnoty. Jestli by se opravdu nevyplatilo najít to zdravé sebevědomí jiným způsobem nebo nevyměnit povrchní přátele.

 JG

 

Žádné komentáře:

Okomentovat