pondělí 13. srpna 2018

Vše je úhel pohledu



Situace je vždy taková jaká je, jen vy se rozhodujete jak budete reagovat. Vzpomněla jsem si na svoji zajímavou zkušenost. Před několika měsíci, jsem šla na nákup do supermarketu. Píší šla, většinou jezdím autem, protože je to opravdu dost velká vzdálenost od našeho domu.
Nevím jestli se vám také stává, že jdete nakoupit tři základní potraviny, které potřebujete a najednou koukáte do regálu a říkáte si „ jéé výhodná koupě, to je v akci, jéé a toto také „….a než se nadějete máte v nákupním košíku spousty další věcí, pro které jste ani nešli.
To se stalo i mě a až u kasy jsem si uvědomila, že jsem pěšky a nejsem autem. Na štěstí u pokladny prodávali velkou nákupní tašku do které se mi to sotva vešlo.
Namířila jsem si k domovu s opravdu těžkým nákupem.

Tak a teď tuto situaci zkusíme STOPNOUT a podíváme se, co je schopná vytvořit naše mysl.

A) Celou cestu domů jsem naštvaná, že nesu tak těžkou tašku. Vzpomenu si, že auto není ještě opravené jak v servisu slibovali, tak se naštvu ještě na ně. Přeci k vůli nim jdu pěšky. Pak moje mysl jede dál a uvědomím si, že můj manžel leží doma u televize a já se tady jako káča dřu s těžkou taškou a to je přeci důvod naštvat se ještě více. A vůbec ta taška má tak slabé tráky, které mi tlačí do ramen, že se na to také mohu tedy vykašlat…..jo a scénář s totálním naštváním a špatnou náladou je vytvořen.

B) Nesu opravdu těžkou tašku přes rameno a není to příjemné. Ale uvědomím si, že před pár léty, jsem měla padesát korun na den pro čtyř členou rodinu se psem. Zkrachovali jsme s podnikáním a byli totálně bez peněz. Tak si s takovou radostí uvědomuji, jak je to úžasné, že mám dnes tolik peněz, že si mohu dovolit koupit plnou tašku jídla. Co bych za to před léty dala. Jsem neskutečně bohatá, mohu si to dovolit – super!
Tak v tu chvíli, jsem nasadila úsměv, dobrou náladu a vydala se směrem k domovu.

Po cestě mě dohnal kamarád, předešel mě a povídá „ ty jsi ale chudák, táhneš tak velkou tašku „
on totiž neviděl zezadu můj úsměv na tváři.
Ne nejsem, odpověděla jsem mu hrdě. Jsem neskonala šťastná, že mohu nést tak velký nákup !
Já se opravdu usmívala a byla spokojená. Šel tedy dál a mávl rukou se slovy, ty jsi byla vždycky nějaká jiná ???

Ano jsem jiná a nestydím se za to. Jsem jiná, protože já si vybírám na co budu myslet a jak se budu cítit – je to moje svobodná volba. Jsou to přeci jen moje myšleny a moje emoce a jen já o nich rozhoduji.

A co vy jaký úhel pohledu by jste si vybrali za A nebo za B ??????
( zkusím napovědět B je správně) Myslím, že na každé situaci se najde něco pozitivního, jde o to se tuto dovednost naučit.

Tak pokud chcete být také JINÍ vzhůru do toho !


Žádné komentáře:

Okomentovat