neděle 2. září 2018

Začátek školního roku – radost nebo stres ?


Léto uteklo jako voda i když letos té vody bylo opravdu málo. Rodiče a děti si oddychli od starostí od povinností a léto si užívali plnými doušky. Ale tma v půl deváté nám dává jasně najevo, že léto je neúprosně pryč.
Začátek září je opět velká změna pro všechny. Pro rodiče i pro děti. Když jsem já šla do prvé třídy, tak jsem nemohla dospat, jak jsem se těšila. Zároveň mě v té první lavici a  v cizím prostředí tlouklo srdíčko jako o závod. Tolik strachů z těch všech nových věcí. Ale strach nemusí být jen u dětí. Vyprávěla mi kamarádka, když nastupovala po studiích učit prvňáčky, že snad měla před tabulí větší trému a strach než oni.
Stres, napětí a strach opravdu můžeme prožívat všichni. Mohou to být žáci, učitelé ale i rodiče.
Mnozí rodiče již teď řeší kdo dovede dítě do školy, kdo ho vyzvedne z družiny, kdo s ním bude psát domácí úkoly apod.


A jak to udělat abychom nastartovali nový školní rok s radostí, v klidu a pohodě ? Všude je spousty rad. Jakou mít kvalitní tašku, jaké propisky, tužky, obaly jsou vhodné. Jaké dávat dětem zdravé svačiny, jakou vybrat vhodnou obuv apod. Ale na jednu radu si nikdo nevzpomněl . A to je, jak zvládat každodenní stres a emoce své i svých dětí.
Pokud se chcete dozvědět více pozvánka na přednášku Jak porozumět svým vlastním emocím a emocím našich dětí.http://www.studiodaja.cz/home/novinky


Žádné komentáře:

Okomentovat